[OT] Sraz traktoru a parnich stroju

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Neděle Září 14 10:38:30 CEST 2008

Přátelé, pokud někdo obdivujete velký stroje, tak takhle vypadal sraz
traktorů a parních strojů v Německu:

http://picasaweb.google.com/pavel.kadecka/SrazTraktor#

Povšimněte si červeného Porsche 133 s dieslovým motorem o objemu 2467
ccm a československými pneumatikami Barum ;)

Dále pak stojí za vidění stroj Lanz Buldog v provedení modrá metalíza.

Byla to docela sranda, občas někdo nakopnul motor, kterej pak na
volnoběh bafal s kadencí cca 1 až 2 bafnutí za vteřinu, přičemž se
celej trator slušně houpal do rytmu. Sluchátka neboli chrániče sluchu
patřej k povinný výbavě většiny strojů. Zajímavý u některejch modelů
taky bylo, že motor se startoval pomocí volantu - chlapík ho vyndal z
palubky i s hřídelí, pak ho zapích někam do motoru, natočil to a pak
šel vráti volant do kabiny. (Aspoň doufám, že to tak bylo, celej
proces jsem neviděl, jen jsem si všim, jak to naskočilo a pak jak
majitel nese volant a leze do kabiny.)

Úplně poslední dvě fotky zachycují zřejmě parní motokolo - aspoň to
odhaduju na parní stroj. Zajímalo by mě, jestli jezdec nevypadá jako
kominík, protože stroj je umístěný vepředu a pohání přední kolo, kouř
pak musí foukat majiteli přímo do ksichtu ;)

Pavel Kadečka.