LHC: druhy beam presiel

Serych Jakub Serych@panska.cz
Čtvrtek Září 11 15:20:15 CEST 2008

> No já bych si vzal radši šroubovák, případně páječku nebo horkovzdušnou
pistoli ;)

Bohuzel tak male sroubovaky v Bau... nesezenete, ale horkovzdusnou pistoli v
LHC vlastne mate. Dokonce tusim dokaze castice ohrat na o nekolik radu vyssi
teplotu nez ta z Bau... :-)))

> A k čemu mi (nebo komukoliv jinýmu) vlastně bude dobrý vědět,
> z čeho se skládá částice?

> Bohužel, nejsem o moc chytřejší.
>
> Pavel Kadečka.

Ted nevim, jestli si delate legraci nebo to myslite vazne. Prece kdyby chytri
panove v prubehu minulych staleti nezkoumali z ceho je hmota postavena,
nemohl byste se dnes vubec zabyvat oborem, kterym se podle clenstvi v teto
konfere zabyvate.

Ted jsme jen o nekolik stupnu dal. Uz nas nezajima, ze kolem jadra litaji
elektroni a jak se chovaji, ale zajima nas z ceho je to z ceho jsou postavene
oni (to uz taky zname, tusim, ze se tomu rika skvarky :-). A asi toho zname
jeste vic, ja nejsem fyzik...
Ale kazdopadne je to pro me velice zajimave a tesim se na objevy, ktere z
toho poplynou. A nepochybne vzapeti za ciste teoretickymi objevy pujdou
prakticke aplikace, byt zpocatku jen v laboratorich a k nam jako pouhym
userum se to dostane treba az za 10 ci 20 let.

Jakub Serych