Ucinnost transformatoru bylo Trafa od SOS?

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Středa Září 10 13:06:18 CEST 2008

Nevychadzam z uzasu, ako tu (kupodivu vacsina) zanedbava cos Fi. Este pri menovitom zatazeni a velkom privreti oci - no ako tak. No naprazdno bude jalova zlozka prudu vacsia ako cinna (teda straty naprazdno).
Cos Fi naprazdno je daaaleko od 1.

                                                Milan  Mlynarčík

  ----- Original Message -----
  From: Zdeněk lada
  No proud naprázdno byste mohl využít pro výpočet příčné větve náhradního obvodu transformátoru, po případně pokud byste položil cos Fi roven 1 pak byste z něj usoudil ztráty v železe a při odhadnutí empirického tepelného odporu i oteplení transformátoru díky ztrátám v železe.

  http://fei1.vsb.cz/kat453/www453/soubory/texty/ucebni_texty/se/cast_B_el_stroje/se_es_c1_naprnakr.pdf

  http://www.ksh-system.eu/Roman/mereni_fbi/trafo_FBI.pdf

  Zdeněk