OT: Octave

Jiří Plášil Jiri.Plasil@email.cz
Úterý Září 9 21:52:11 CEST 2008

----- Original Message ---------------

GUI v Matlabu nepouzivam, nebot prikazova radka ma dosti velke moznosti,
zvlaste pokud se spoji s rozumnym editorem. Docela mi vyhovuje XEmacs v
rezimech matlab-mode/octave-mode. Jeste bych se zminil o programu
Scilab, ktery je sikovny pro ty, kteri se zabyvaji signal processingem.
Prestoze syntaxe neni tak podobna Matlabu jako v pripade Octavu,
poskytuje spoustu uzitecnych fci oproti Octavu (napr. ohledne
cislicovych filtru, ...).

Docela dobre zkusenosti mam s programem Maxima resp. wxMaxima, ktera
pouziva wxWidgets. Libi se mi, ze je syntaxe je podobna Maplu. (Takova
analogie Matlab vs. Octave). Jelikoz systemy CAS jsou mnohdy postaveny
na Lispu, tak i kalkulacka v emacsu umi symbolicke vypocty.