Jaky delic pro AD prevodnik

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Neděle Září 7 15:08:24 CEST 2008

> Ale patent na rozum nemám, PICy nejsou moje parketa, takže se mohu mýlit.
> Pokud se ale mýlím a opravdu je potřeba k PICu udělat dělič z odporů 4k7
> abychom dosáhli přesnosti v řádu jednotek procent, doporučuji tazateli
> přejít na jiný MCU:-)

Záleží na okolnostech. Bez pochyby jsou okolnosti, kdy to potřeba je a
takové kdy to potřeba není a můžeme použít hodnoty třeba desetkrát nebo
stokrát větší.

> Návrh každého obvodu je vždy kompromisem mezi protichůdnými požadavky.

Přesně tak. A vzhledem k tomu, že nebyly specifikovány bližší požadavky
např. na (co nejmenší) příčný proud děliče, zda se bude měřit jen na
jednom kanálu ADC nebo se bude multiplexovat více vstupů atd., tak je
nejjednodušší se držet doporučení z datasheetu, se kterým to pak bude
fungovat "správně" ve většině "standardních situací" (multiplexované
vstupy, minimální doba vzorkování atd.). Když bude specifikován např.
požadavek na co nejmenší odběr, jistě se to dá vhodně řešit a použít za
určitých okolností odpory v děliči větší nebo navrhnout jiné řešení.

Lukáš Grepl