Jaky delic pro AD prevodnik

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Neděle Září 7 14:49:33 CEST 2008

Já také netvrdím, že lze volit libovolně velké odpory. Jen tvrdím, že pro
tazatelem požadovanou přesnost není nutné používat tak malých hodnot, jaké
byly v předchozí diskuzi uvažovány.

Ale patent na rozum nemám, PICy nejsou moje parketa, takže se mohu mýlit.
Pokud se ale mýlím a opravdu je potřeba k PICu udělat dělič z odporů 4k7
abychom dosáhli přesnosti v řádu jednotek procent, doporučuji tazateli
přejít na jiný MCU:-)

Návrh každého obvodu je vždy kompromisem mezi protichůdnými požadavky.

PH

From: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>

> Pou?ijte odporový dilie. Klidni i s dost malým proudem. 0,1 V z 5-6 je
> 2-1,66 %. Není duvod k velkým starostem.

No, "velkost" starosti je nepriamo umerna "malosti" prudu... Okrem toho
leakage ci co to je tych 1uA co spominal pan kolega Kottas treba brat do
uvahy aj to, ze cez ten delic sa musi nabit vzorkovaci kondenzator, tudiz
zalezi aj na rychlosti vzorkovania.

> Tolerance hodnot v1ech prvku ovlivoujících mioení poi seriové výrobi nijak
> zvlá1> nevadí. Staeí vyrobený kus poipojit na zdroj kalibraeního napití,
> stisknout tlaeítko a v EEPROM máte kal. konstantu pro právi pou?ité
> soueástky

Toto neriesi horeuvedene problemy, ale je fakt ze meni problem vyrobnych
tolerancii na problem stability plus problem postupu a spravnosti
kalibracie.