CPU Atom a MB pro nej

Martin Patka hwmp@mikroservis.cz
Pátek Září 5 14:05:46 CEST 2008

Zdravim,

nevim, jakou ucinnost ma 300W PC-zdroj pri mensim odberu, ale
mereno obycejnym watmetrem ma ten Intelovsky Atom (LittleFall)
pres zmineny zdroj asi 47W (bez HDD, jen MB+RAM, bez OS, jen v BIOSu).
Ale na druhou stranu to neni zadne vitezstvi, protoze LittleValey
s Celeronem ma ve stejnem stavu jen 49W, a AMD (ten procesor s 45W)
odebira asi 68W.... V plne zatezi jsem to nemeril, nenapadlo mne, jak
nejakou casove stalou zatez CPU udelat...

Co se tyce linuxu, tak je utoho Atomu zrejme nejaka nekompatibilita
ovladace SATA (zkouseno na Fedore 9 a na distribuci OpenFiler), pri
ktere to zdechne az na kernel-panic. Pri pouziti klasickeho PATA to melo
snahu normalne bootovat. Je zajimave, ze FreeBSD (FreeNAS) na tom bezi
i s temi SATA-disky.

Co se mne tyce tak ja volim jednoznacne AMD, uz z toho duvodu, ze
pri podtaktovani a snizeni napeti pro CPU by se melo s prikonem
dostat az hluboko pod uroven toho Atoma (alespon dle
http://www.tomshardware.com/reviews/Atom-Athlon-Efficient,1997.html ).....

zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:     smartin@mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work: +420 481624301
51301, Semily 1
http://www.mikroservis.cz