CPU Atom a MB pro nej

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Pátek Září 5 15:32:16 CEST 2008

Jak tady proběhl ten link na Svět hardware, tak ta jejich spotřeba se
pohybovala okolo 70W. Pro srovnání Via Epia s výkonem okolo P3 700MHz má
spotřebuju okolo 20W i s 2,5" HDD (bez dalších mechanik, na serveru stejně
nejsou potřeba). Někde na stránkách Via se dá najít taková pěkná věcička,
kde si člověk nakliká konkrétní konfiguraci (typ Via Epia, HDD,
mechaniku,...) a ono mu to vypíše spotřebu. A paradoxně novější modely s
vyšším výkonem mají často nižší spotřebu než ty starší. Taky spousta modelů
je úplně pasivně chlazená, ale pak to asi chce použít mATX case, kde je
větší prostor na odvětrání, v těch pidi krabičkách by se to asi uvařilo...