Robotika na kazdy den, alebo: Ako som sa popasoval s problemom ;-)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Září 2 23:37:43 CEST 2008

Tak som sa vratil k tomu rozobratemu polozhorenemu kuchynskemu robotovi... Milan chcel po mne fotky, ale uprimne povedane fotky dvoch konektorov trciacich z diery do ktorej nie je vidiet, by urcite neboli dostatocne ilustrativne... Tak som ten motor vytiahol von z toho geretu, odborne zasunul vypadnute rychlospojky na miesto, cim zrazu vsetky spoje (dovtedy vykazujuce nekonecny odpor) nadobudli zmysel - tie dva vodice medzi ktorymi bolo menej ako ohm sa ukazalo ze nie je vinutie ale nejaka tepelna poistka alebo take nieco; vinutie statora (2 oddelene vinutia) su 2x18 ohm a rotor je 12 ohm alebo tak nejak. To uz vyzeralo dobre, tak som jednoducho premostil triak a zapol - ohnostroj sa nekonal, robot robotuje na plne pecky ;-)

Ale tie fotky som ako spravny <a href="http://www.efton.sk/curious/kuchrob.htm">zvedavec</a> urobil...

wek