[OT] Pameti pro PC

Butrus Damaskus butrus.butrus@gmail.com
Pondělí Září 1 23:05:45 CEST 2008

2008/8/22 David Obdrzalek <David.Obdrzalek@mff.cuni.cz>

> Ahoj Pavle,
>
> dva prakticke postrehy:
> 1. Z hlediska Win XP bude pri bezne praci rozdil mezi uvedenymi variantami
> zcela zanedbatelny oproti zmene 1GB -> 2GB. Samozrejme pokud provozujes
> nejake
> supervypocty optimalizovane tak, ze jedou jen v pameti, tak by se to asi
> projevit mohlo. Pri kancelarske praci, kompilovani ani pri pouzivani
> "narocnych
> multimedialnich aplikaci" subjektivne rozdil nepoznas, tam se mnohem vic
> projevi vlastnosti hdd, stav filesystemu a v pripade XP doba od jejich
> [...]

No, opravdu nevim jako Win XP, ale na mem Linuxu je to samozrejme dost
poznat u diskove narocnych ukonu (typu prohledavani velkeho poctu souboru,
rsych, prace se svn). Tam se totiz naplno projevi cacheovani souboru do
pameti. A tipnul bych si, ze Win XP v tomhle ohledu nebudou jine...

2. Dulezitejsi nez teoreticke parametry je, zda si s nimi bude notebook
> rozumet. Takze pokud mas tu moznost, vyzkouset, jestli se ti povede s novou
> pameti nastartovat a teprve pak koupit (zadne plne testovani pameti neni

Taktak.  Bohuzel napr. panove z Alza.cz ted takoveto otestovani
kompatibility zpoplatnili (prave jsem kupoval taky 2GB pameti do ntb a
radeji jsem prosmejdil diskuzni fora na netu a pak pameti kupoval "na
jistotu"...)