Re: Detektor signalu co nejednoduseji?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Čtvrtek Říjen 30 15:59:26 CET 2008

OK budu nastinovat

Uhly pohledu jsou dva, ten dramaticky, ala TVZnova; jedo o vrcholne nebezpecne
zrizeni v kterem se pracuje s tlaky ve stovkach MPa a pri sebemensi
chybicce to cele muze vybuchnout znicit barak, blok, ctvrt a mesto :-)
Ten muj strizlivejse je, ano z tedektoru ma vylezt sled pulzu, ktere
vyhodnoti MCU a pokud je shleda spravne sepne akcni clen, ktery ovlada
cosi, kde je tlak stovky MPa. Zaroven je vsak pravda, ze o nic nejde
pokud zarizeni nesepne nebo by se stalo, ze sepne kdy nema defakto se
nic nestane jen prislusne mereni se musi jet od zacatku. Za tim celym
je rada elktronickych a nechanickych pojistnych mechanizmu na ktere
se to proste cele vypne.  Pro zajimavost jde o zarizeni na testovani
chovani materialu za velkych tlaku, nekdy z 70let, tlaky jsou samozrejme
v kapaline (olej).
Logicky u tohoto stroje neni mozne z aktivni zony tahat zadne kabely,
nez ty, ktere tam jsou. Pro nove moznosti se pozaduje mit moznost ovladat
cast zarizeni prave na zaklade shluku "pipnuti", ktera bohuzel musi
z aktivni zony lest po napajecim vedeni AC24V, ktere jeste vedou ve
stejnem zlabu jako silove vodice pro motory s celkovym prikonem v radu
mnoha stovek kW. S vyuzitim stavajicich filtru se podarilo ziskat docela
solidni signal, ktery je z spodni casti spektra tj <100Hz zcela tlumen,
diky provedeni vedeni a sile signalu za filtrem neni az tak jasne co
se tam muze dit, ale myslim, ze to nebude az tak dramaticke nicmene
ruseni tam asi nejake bude ( kdyz jsem to meril osciloskopem tak signal
byl pekne videt).
Na prvni pohled by se vec mela resit velkolepe, presnou detekci jednotlivych
signalu a rozhodovanim co se ma stat, ale bohuzel jednak na desce kam
se to ma vejit neni misto, napajeci zdroj desky byl pretizen jiz pedtimto
pozadavkem. Pokud k tomu pricteme fakt,ze skutecne az tak o moc nejde
a doposud neco podobneho delala obsluha pomoci otocneho vypinace a sledovanim
mechanickeho ukazatele (to cele ma jen 100x zpresnit to co delala obsluha
a mohlo ji teoreticky trvat 10s). Tak asi tak. PUvodne jse vazne uvazoval
o pouziti OZ pro zesileni, pak D+R+C a hradlo, nicmen nakonec mi to
edalo a zeptal jsme se.

Proc to cele neserime MCU, duvdem je,ze program v MCU je jiz jednim z
bezpecnostnich prvku a nikdo do nej nechce zasahvat vice nez upravou
na par radcich nutnych pro obsluhu prislusneho pinu a vyhodnoceni prijatych
pulsu.

>Až dosud jsem se domníval že se bude jednat jen o indikační LED
>:-/ Pochopil jsme to správně že přídavné zařízení bude funkční
>záležitost a bude ovládat výše uvedený ventil? Jakou funkci potom
>má stávající MCU?

Vemte v úvahu že pro 100Hz je 10ms jediná perioda. Pokud má být
splněna přijatelná odolnost tak to bude pár period vyžadovat.

Možná by stálo za to nastínit širší souvislosti, třeba by zdejší
komunita přinesla i jinou variantu řešení.

Tomáš