Galvanicky oddělený zdroj dělá problém

Petr Zapadlo zapik@email.cz
Pondělí Říjen 27 21:38:50 CET 2008

>Problém
> je zřejmě v tom, že mezi GND a V- jsem osciloskopem zjistil stejnosměrné
> napětí 6V se superponovaným impulzním průběhem 4V s kmitočtem odpovídajícím
> tomu měniči. Nějaké pokusy o filtraci, spojení zemí a další nepomohly, asi
> jsem někde udělal fatální chybu, jenže kde ? Přece pokud si vyrobím
> stejnosměrné napětí z odděleného měniče, mohu ho opřít o cokoliv, mělo by
> fungovat jako ona destičková baterie, či ne-li ? A nebo je chybou to, že p.
> Belza usměrňuje sekundár toho měniče dvoucestně (vyvedený střed) a já jen
> [...]

Nevím přesně v čem by mohl být problém, ale pár postřehů:

- usměrnění by to chtělo opravdu dvoucestné - měnič je dvojčinný a
takhle "kulhá na jednu nohu". Což může mít neblahý vliv na spínací jevy na
usměr'novací diodě, přesycování jádra měniče, parazitní zákmity a jejich vf
vyzařovaní kamkoliv.

Jak máte udělané trafo? (měničové), jaká je vazební kapacita mezi  sekundárem
a primárem?

Zkuste celý měnič oddělit a chvíli napájet z 9V a uvidíte co to změří.

S pozdravem
--

Petr "Zapik" Zapadlo