Galvanicky oddělený zdroj dělá problém

Pondělí Říjen 27 20:59:52 CET 2008

Ahoj vespolek.
S pomocí konferujících jsem před nedávnem dal dokupy zdroj proudu 1 - 100 mA pro testování ZD a LED. Má pro mně smysl jenom s přesným měřením napětí (úbytku na měřené diodě) a jelikož jsem tady měl nadbytečnou MHB 7106 a displej, postavil jsem katalogové zapojení na 200.0 V - to šlapalo na první pokus. A jelikož jsem to potřeboval mít napájeno z trafa proudového zdroje, které má jediný sekundár 65V, udělal jsem si dle p. Belzy měnič s galvanickým oddělením. Ten fungoval taky na první šup. Potíž nastala při jeho zapojení do obvodu - viz schéma.
Pokud z měniče napájím modul voltmetru a měřím s ním cizí napětí, měří dobře. Pokud napájím modul voltmetru z cizího zdroje (třeba destičková baterie), měří úbytek napětí na diodě taky dobře. Pokud to ale zapojím tak jak je na schématu, měří voltmetr nesmysly ( o třetinu nižší napětí, žádná nula při zkratu). Problém je zřejmě v tom, že mezi GND a V- jsem osciloskopem zjistil stejnosměrné napětí 6V se superponovaným impulzním průběhem 4V s kmitočtem odpovídajícím tomu měniči.
Nějaké pokusy o filtraci, spojení zemí a další nepomohly, asi jsem někde udělal fatální chybu, jenže kde ? Přece pokud si vyrobím stejnosměrné napětí z odděleného měniče, mohu ho opřít o cokoliv, mělo by fungovat jako ona destičková baterie, či ne-li ? A nebo je chybou to, že p. Belza usměrňuje sekundár toho měniče dvoucestně (vyvedený střed) a já jen tak "halabala" jednou diodou ? Říkal jsem si, že pro 2mA odběr toho modulu to musí stačit.
Nemohl byste mi někdo poradit prosím ?
Děkuji předkem.
Kručinský.

 <<proudzdr5.gif>>