Re: smaltovaný drát a acylpirin

Pondělí Říjen 27 00:00:12 CET 2008

:-))) Myslím že acylpirin sice smrdí, ale jestli se z toho odpařuje
organická kyselina, tu si v malém množství organismus dokáže zneutralizovat.
Otázka je co se z toho uvolňuje ještě. Když se bojíte o své zdraví a místo
acylpirinu používáte novodur, budu vás navrhovat na ropáka roku :-)) Z toho
novoduru se rozkladem vytváří karcinogenní sajrajty a prý dokonce i fosgen.
Proto se PVC kabely nepoužívají tam, kde by se toho lidi při požáru mohli
nadýchat.
Před revolucí vyráběla Služba výzkumu (možná z ní vzniklo Elchemco?) dvě
věci, desmaltol a deizol. Jedno byla vodička, to druhé byly hroudy. Prý že
to žere jen při vyšší teplotě, při pokojové teplotě se reakce zastaví. Po 15
letech jsem tu desku viděl. Okolo místa kde jsem s tím pájel, z tišťáku
zmizel epoxid a zůstaly jen skleněné hadry.
Anděl

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, October 26, 2008 9:15 PM
Subject: Re: smaltovaný drát a acylpirin

26.10.2008, 21:09:37

Jestli slovem "setrne" minite i setrnost k vlastnimu zdravi, tak ne.
Ja pouzivam novodur. Vznikajici dym sice neni nijak vyrazne mene dusivy
nez z toho acylpirinu, ale s destickou 5 x 5 cm se preci jen manipuluje
lepe nez z malou tabletou. Jde pouzit i kostka salniaku, ta je asi
nejmene nezdrava. A je i spousta profi pripravku.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz