[OT] radioaktivita a polovodice (bylo feritova pamat)

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Říjen 24 09:45:37 CEST 2008

expert v tejto oblasti zrovna nie som, ale firmy sa tym zaoberaju takze
asi aj na urovni mora su efekty nezanedbatelne...
V kazdom pripade si ale myslim ze to co nam dlho vtlkali do hlavy ze
elektronka prezije jadrovy vybuch a polovodice nie by bolo asi treba
trochu revidovat. Jednak to pochadza z dob davno minulych a polovodice
su uz na uplne inej urovni a potom v centre vybuchu je uz celkom jedno
ci nejaka elektronika prezije :-) Fyzikalny princip samozrejme stale
funguje, ale vyvojom sme dospeli k lepsim a odolnejsim strukturam. Pri
zlozitosti ktoru maju sucasne systemy a pri tom ako sa na ne vsetci
spoliehaju sa jednoducho neda funkcia nahradit elektronkami.

V kazdom pripade ked date do googlu vyraz 'single event upset' najdete
mnozstvo odkazov na prestudovanie. Ked o tom pisu u Cisca tak to asi
bude problem modernej infrastruktury :-)
http://www.cisco.com/en/US/ts/fn/200/fn25994.html

nejake studijne materialy s popisom mechanizmov poruchy
http://lhcb-elec.web.cern.ch/lhcb-elec/html/radiation_hardness.htm

dalej
http://rd49.web.cern.ch/RD49/RD49Docs/tidsee.pdf
http://radhome.gsfc.nasa.gov/radhome/see.htm
http://www.xilinx.com/support/documentation/application_notes/xapp987.pdf
http://cdsweb.cern.ch/record/1090805?ln=en (Development of Single-Event
Upset hardened programmable logic devices in deep submicron CMOS)
http://www.boeing.com/assocproducts/radiationlab/publications/SEU_at_Ground_Level.pdf
(Single Event Upset at Ground Level od Boeingu)
http://www.research.ibm.com/journal/rd/523/gordon.html
http://ams.aeroflex.com/ProductFiles/AppNotes/MSI/seu1.pdf

pokial s tym clovek naozaj nepracuje tak je to len pre zaujimavost, ked
zacne hladat relevantne informacie pre realny projekt tak sa nakoniec aj
tak dostane do NASA alebo CERNu :-)
b.