Jak na male pulsni zdroje s vysokou ucinnosti >80%

Koder Petr Koder.Petr@azd.cz
Úterý Říjen 21 08:05:33 CEST 2008

Zrovna spotreba ve stand-by režimu je povetsinou dana, vice nez zdrojem, vlastní ridici elektronikou. U meho set-top-boxu s PVR je prikon 16W/14W. Na příkonu se podili hlavne stále bezici procesor (odhad 2 az 3W). Druhé v poradi jsou dva tunery (1,5W/ks). Disk je ale také stále pod napájením (cca 0,5W). Změna příkonu v "aktivním" rezimu proti stand-by je zpusobena snad jen zapnutym displejem.

V předchozím textu jsem narazel hlavne na mozne uspory energii, které jsou radove jinde. Třeba automobilovy prumysl. Spousta lidi napr. jezdi neprimerenou rychlosti a tim s vysokou spotřebou. Rozdil na ceste 100km muze byt u osobaku klidne 15kWh (v palivu) uz při srovnani rychlosti 110 a 130 km/h.
Kolik myslite ze spotrebuji dnes tak moderni klimatizace? Kolik energie zmari na silnicich povinne sviceni? Kolik energie se protopi infrazarici na terasach a v restauracích za chladného počasí?
Nerikam, ze když uz se zarizeni dela, ze se nemá navrhovat poradne. Jen naznacuji, ze jsou i jiné a zavaznejsi (z pohledu absolutnich cisel) ztraty.

PS: Stromecku? Zasadil jsem jich asi 12000 :). Nic jsem za to nechtel, naopak jsem je platil. Ale planuju je také kacet...

Petr