OT: Hyper Threading, bylo: OT: Asus Eee - prijemne prekvapeni

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Říjen 18 16:59:23 CEST 2008

Zdravím,

> Nepamatuju si to přesně, myslím že šlo o nějaký databázový stroj, přesun
> aplikací z jednoho procesoru na druhý (operační systém se k tomu druhému
> procesoru chová jako k plnohodnotnému),

To je příliš generalizované. Jaký operační systém máte konkrétně na mysli ?
Například Linux v novějších jádrech nabízí
  - čisté SMP (podpora více samostatných procesorů)
  - SMT (podpora hyperthreadingu)
  - Podpora multicore.
  Každá volba používá jinou optimalizaci scheduleru tak, aby maximálně využila
dané hardwarové platformy. Po pravdě sám nevím, co použít pro ty nové Intely,
které mají současně více cores a na nich HT. Naštěstí (nebo bohužel :-) )
takové CPU zatím nemám a jak teď šly ceny nahoru, nákup v nejbližší době
neplánuji, zatím mi musí vystačit můj Core Quad :-).

S pozdravem
    Pavel Troller