OT: Hyper Threading, bylo: OT: Asus Eee - prijemne prekvapeni

Galloth lordgalloth@gmail.com
Sobota Říjen 18 15:01:36 CEST 2008

Pred nejakou dobou jsem cetl zajimave porovnani vykonu mezi Core 2
procesory a Opterony (tusim) s hlediska pametove narocnych vypoctu.
Pracovali tehda s maticemi, ale databaze budou vice mene to samo.
Vysledkem bylo, ze pokud pracovalo jen jedno jadro, daval lepsi
vysledky Core 2. Pokud pracovaly vsechna jadra paralelne, daval lepsi
vysledky opteron. Zpusobeno to bylo tim, ze Core 2 maji jednu sbernici
ktera pripojuje celou pamet a obe  jadra maji spolecnou L2 cache
zatimco u opteronu ma kazde jadro svou vlastni Cache a vlastni
pripojeni k pametovemu modulu, coz v praxi znamena mnohem vetsi
propustnost, pokud ma jadro data ve "svem" modulu. Pokud by byl zajem,
mohu se podivat jestli to doma jeste nemam nekde schovane...

Honza