Jak ta zprava vypada oprostena od novinarske senzacechtivosti?

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Říjen 16 21:09:37 CEST 2008

je to spoj dvoch kablov, ktory musi mat normalne odpor pod 0.6 nanoOhm
aby na nom nevznikalo viac ako 100mW straty. Ked to testovali tak
vacsina bola niekde v rade 0.2nOhm. Totiz nominalne tepelne straty v
celom ringu (27km, desiatky tisic ton studenej hmoty a skoro 100 000 m^2
stycneho povrchu vystavenemu izbovej teplote) su prave v rade jednotiek
kW. Pokial zacne z lubovolneho dovodu vznikat 2kW na jednom malom mieste
(ten spoj je dlhy par centimetrov) cim zacne varit chladiace medium tak
to nie je dobre :-))