Jak ta zprava vypada oprostena od novinarske senzacechtivosti?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Říjen 16 20:50:57 CEST 2008

> takze sprava uplne oprostena od novinarskej senzaciechtivosti vyzera
> takto
> http://press.web.cern.ch/press/PressReleases/Releases2008/PR14.08E.html
> je tam kompletne pdfko s popisom udalosti s rozlisenim na stotiny sekund
> a kiloampere :-)
> b.

Zdravim,
  diky za odkaz. Je to opravdu velmi zajimave technicke poctenicko. Je
neuveritelne, ze pocatecni ubytek napeti 300mV pri nejakych 8kA zpusobil
tolik skody, ikdyz je mi jasne, ze na tom ubytku okamzite vzniklo vice nez
2.5 kW ztratoveho vykonu a kdyz se tim ubytek zvysil na 1V, tak uz slo
vsechno do kytek. Jen mi neni uplne jasne, proc tam vznikl ten oblouk,
ktery prorazil tu diru do plaste. To tam vzniklo tak vysoke napeti diky
velkemu dI/dt pri tom "Fast Discharge"?
  S pozdravem Pavel Troller