Proudový omezovač - obvodáři poraďte prosím...

Petr Zapadlo zapik@email.cz
Neděle Říjen 5 19:56:49 CEST 2008

Zdravim

Nevim kolik je hodnota C6, ale to muze byt ten zdroj špičky.

Dále, pokud se tam špička objeví (ať už z jakéhokoliv důvodu), první co odejde
je Q5, protože nemá nijak omezen proud do báze (předpoklad, že Q5 je něco
jako BC558). Osobně , když jsem něco takového řešil, tak jsem musel snímací
tranzistor chránit odporem do báze, protože z pohledu povolených bázových
proudů byl dělič tvrdým napěťovým zdrojem. Takže nějaký odpor do báze a
nejlépe snímací rezistor přemostit ochrannou výkonovou zenerkou na cca 2x
Ube.
Pak Q5 ustojí téměř cokoliv.

S pozdravem

Petr Zapadlo