OT: Obchody (bylo ges)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Říjen 2 17:30:57 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 2.10.2008 od Jan Waclawek:

> Pre uplnost treba snad dodat, ze ani pan kolega Kiss, ani pan kolega
> Zahradnik, nepredavaju (primarne) suciastky... Co ak ta povodna
> kauza je sposobena prave tym co som z Petrovho prispevku vypichol
> (dole)?

Jenze ono to tak nemusi vzdy byt, ze by prodej soucastek automaticky
znamenal zvyseny vyskyt reklamaci. Kdyz nekomu prodas kondenzatory,
tak i vadne kusy ti tam malokdo pobezi reklamovat. Na druhou stranu je
fakt, ze se da ocekavat situace, kdy si nekolik zakazniku postavi klon
ICD2 a pak tam nakluse s mnoha zlikvidovanymi PICy.

Ale je potreba si opravdu uvedomit, ze GME a spol. je low cost
dodavatel soucastek. Tomu odpovida kvalita soucastek (nejistota
puvodu, absence datovych listu, mozna odlisnost parametru v
jednotlivych dodavkach, nespravne zachazeni se soucastkami...) a take
mala pridana hodnota. Ovsem zase za nizkou cenu v docela velkem
sortimentu pro bezne bastleni. Priznejme si, ze mnoho jejich zakazniku
ani nevi, ze existuji take jini dodavatele, a koneckoncu by si treba u
nekolikanasobne drazsiho dodavatele ani nic neobjednali.

Je jedine dobre, ze existuji take jini dodavatele, at jiz drazsi a
radove kvalitnejsi, a nebo i stejne drazi s lepsimi sluzbami. Treba si
ti zdreveneli uvedomi, ze je potreba zacit neco delat...

Kdyz jsme u toho pomlouvani... Napriklad tuhle jsem chtel nejake civky
od Coilcraft - a to tak, ze hodne ruznych civek a i nekolik kitu, tj.
prvni objednavka radove 600-800 dolaru. Jednou jsem si tam vyzadal
vzorky, tak jsem se jim chtel odvdecit a pouzit nejake jejich civky ve
svych zapojenich. OK, maji tu zastoupeni, nejakeho pana Jarolimka.
Jeho web je ciste informacni, tak jsem mu napsal mail, ze chci cenik.

Odepsal druhy den, ze cenik maji, ale ne on-line. Ze mam napsat, co
chci a kolik toho chci, ze mi obratem odpovi. Tak jsem usoudil, ze ma
cenik, tak ho umi poslat. Odepsal jsem mu, ze chci ten cenik, abych si
mohl porovnavat jednotlive typy (prece mu nebudu posilat tuny
oznaceni, co si chci porovnat). A on mi uz ani neodpovedel. Po case
jsem to urgoval, tak mi suse napsal, ze pry ani Coilcraft mi neda cely
cenik (to je zajimave, ze ho maji na webu v jejich obchode) a ze
vyrabi asi 1000 produktovych rad a ze to mi proste neposle :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz