Zase ta diakritika [Was: Re: Setkani robotiku - pozvanka]

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Listopad 29 22:25:49 CET 2008

Vážení,
  nebylo by možno udělat něco s vašimi pošťáky, aby když už chcete psát česky,
aby to bylo alespoň korektní ?
  - Příspěvek od Snail Instruments (klient QUALCOMM Windows Eudora) poslal mail
    s českou diakritikou (popravdě nevím, zda v cp1250, nebo iso-8859-2), ale
    v hlavičce má, že iso-8859-1, což české znaky přenést prostě nemůže.
    To snad je v moci uživatele správně nastavit ? A pokud ne, tak buď změnit
    klienta, nebo nepsat s diakritikou, eventuelně kontaktovat výrobce (jde o
    placený produkt ?) s žádostí o fix...
  - Odpověď od Petra Kubáče (jakýsi WebMailový klient) pro změnu tvrdí, že
    mail je kódován v iso-8859-2, jenže on je unicode! O to větší guláš na
    straně příjemce. Zde chápu, že u nějakého webmailu asi uživatel primárně
    nezmůže nic, ale buďto by měl asi bugovat správce příslušného webmailu,
    nebo používat jiný webmail, nebo rovněž nepsat česky, když už to tedy
    pořádně nefunguje... Bohužel, číst tuto zmršeninu (kousek záměrně
    přikládám)
  S pozdravem Pavel Troller