[OT] Odlevani kovu, vyroba forem a modelu?

Jiří Kučera fonolit@seznam.cz
Sobota Listopad 22 23:56:23 CET 2008

Vim, ze zde rada lidi modelari tak snad poradite.

Neco restauruji a chybi mi par kovovych veci, ktere bych potreboval nechat odlit z mosazi.
Liti mosazi asi neni nic co by slo zrovna snadno delat doma, asi vyuziji sluzeb profiku, ale i ti budou potrebovat pro vyrobu, asi piskove formy, dodat model.

1. Ozdobny erb (ozdobne kovani) u ktereho jsem schopen zajistit zapujceni originalu podle ktereho by slo vyrobit formu. Otazkou je jak se takova forma dela? Ma  predstava je polozim original na sklo zaleji nekolika mm vrstvou lukoprenu N 1522, cele to povytvrzeni zaleji sadrou. Po vytvrzeni sadry veloupnu puvodni origial a do vznikle formy naleji dentakryl, vosk, sadru proste co me napadne a ziskam tim model, ktery lze pouzit pro vyrobu piskove formy?  Je to tak nebo placam nesmysly?
Pokud jde o jemnost detailu, nasel jsem toto https://ssl.aukro.cz/item475419485_dekorativni_erb.html coz odpovida jemnosti toho co potrebuji.

2. Kovova rizmsa,tvarove komplikovana a  relativne dlouha cca 1m , konecne provedeni kov, mosaz nebo litina. Bohuzel nemam podle ceho vyrobit formu tzn. model se bude muset "vysochat, respektive ono jde defakto o stejny postup jakym se vyrabi zvony jen jjde o zvon roztazeny do roviny. Poradite jak na to?

Dejuji