OT: VML

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Listopad 14 07:59:21 CET 2008

Zdravím,
  po včerejším experimentování se stránkou s černými obdélníky jsem zahořel
touhou zjistit, zda neexistuje nějaký VML plugin pro Firefox. Googlil jsem,
googlil, a vygooglil jedině negativní odpovědi - neměl, nemá a mít asi nebude.
Proč ? Nu, hlavně proto, že máme SVG. Dobře o tom hovoří tento odkaz na Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_Markup_Language
  Zde se uvádí:
Vector Markup Language (VML) is an XML language used to produce vector
graphics. VML was submitted as a proposed standard to the W3C in 1998 by
Microsoft, Macromedia, and others. Around the same time other competing W3C
submissions were received in the area of web vector graphics, such as PGML
from Adobe, Sun, and others.[1] As a result of these submissions, a new W3C
working group was created, which produced SVG.
Even though largely ignored by developers, Microsoft still implemented VML
into Internet Explorer 5.0 and higher and in Microsoft Office 2000 and higher.

  Takže tu máme typickou ukázku svéhlavosti M$, který, přestože byl vytvořen
oficiální W3C standard, trvá na svém a používá, nejspíše jako jediný, svůj
původní produkt.
  Nerozumím ovšem, proč se ta inkriminovaná stránka nezobrazí správně už v
IE 5 a novějším, ale až v IE 7, když už prý je VML v IE 5...