Ruseni RS-485 do okoli.

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Čtvrtek Listopad 13 16:10:29 CET 2008


S timto mam take velmi dobre zkusenosti. Kolikrat musim zakaznika 
natvrdo "uzemnit" a rict mu, at uz nic nerika, ze se budu ptat a on bude 
delat vse presne podle toho jak mu budu rikat.
Jinak se dozvim vsechny mozne i nemozne veci, co kde a jak, ale nic k veci.

Martin Hanek


Petr Zahradnik napsal(a):
> Problem nastava, kdyz lidi davaji spatne odpovedi. S tim mam bohatou
> zkusenost. Napriklad tuhle jsem jel autem a volala mi zakaznice, ze ji
> netiskne tiskarna z ucetniho programu.
> 
> Zeptal jsem se tedy, od kdy netiskne - ode dneska, co se delalo - nic,
> co se zmenilo - nic. Daval jsem zcela konkretni dotazy typu: "Takze
> vcera to tisklo, pak jste vypnula pocitac a vubec nic nedelala. Dneska
> jste ho zapnula a uz to netisklo?" - ano, presne tak. Instalovali jste
> neco do pocitace? Ne. Vubec nic jste s pocitacem nedelali? Ne. Po
> zhruba 10-15 minutach jsem byl uz docela bezradny a vubec jsem
> netusil, co je to za bejkarnu.
> 
> A pak ta zenska rika: "A nemohlo by to byt tema XP-ckama?" a ja rikam:
> "Jakyma XP-ckama?" a ona: "No tema XP-ckama, jak jsme je tam vcera
> davali." - na otazku, proc mi nerekla, ze Windows 2000 preinstalovali
> na Windows XP, kdyz jsem se ptal, co delali, mi rika: "No ja nevedela,
> ze by vas to zajimalo." - a na to se moc neda reagovat po 15 minutovem
> marnem zkoumani.
> 
> Takze ja jsem si zvykl se zakazniku ptat nekolikrat na totez a to
> jeste navic tak, ze pokladam ruzne debilni kontrolni otazky, abych se
> vubec neco dozvedel. Jinak totiz nelze nic vyresit, protoze nikdo nic
> nedelal a vsechno zacalo uplne samo bez jakekoliv priciny.
> 
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert



Další informace o konferenci Hw-list