Ruseni RS-485 do okoli.

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Listopad 13 16:04:41 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 13.11.2008 od Jan Waclawek:

> Za roky pokusov o dialkovu diagnostiku som sa naucil neverit nikomu
> kto mi neda z fleku odpovede na taketo otazky.

Problem nastava, kdyz lidi davaji spatne odpovedi. S tim mam bohatou
zkusenost. Napriklad tuhle jsem jel autem a volala mi zakaznice, ze ji
netiskne tiskarna z ucetniho programu.

Zeptal jsem se tedy, od kdy netiskne - ode dneska, co se delalo - nic,
co se zmenilo - nic. Daval jsem zcela konkretni dotazy typu: "Takze
vcera to tisklo, pak jste vypnula pocitac a vubec nic nedelala. Dneska
jste ho zapnula a uz to netisklo?" - ano, presne tak. Instalovali jste
neco do pocitace? Ne. Vubec nic jste s pocitacem nedelali? Ne. Po
zhruba 10-15 minutach jsem byl uz docela bezradny a vubec jsem
netusil, co je to za bejkarnu.

A pak ta zenska rika: "A nemohlo by to byt tema XP-ckama?" a ja rikam:
"Jakyma XP-ckama?" a ona: "No tema XP-ckama, jak jsme je tam vcera
davali." - na otazku, proc mi nerekla, ze Windows 2000 preinstalovali
na Windows XP, kdyz jsem se ptal, co delali, mi rika: "No ja nevedela,
ze by vas to zajimalo." - a na to se moc neda reagovat po 15 minutovem
marnem zkoumani.

Takze ja jsem si zvykl se zakazniku ptat nekolikrat na totez a to
jeste navic tak, ze pokladam ruzne debilni kontrolni otazky, abych se
vubec neco dozvedel. Jinak totiz nelze nic vyresit, protoze nikdo nic
nedelal a vsechno zacalo uplne samo bez jakekoliv priciny.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz