Ruseni RS-485 do okoli.

Martin Persich persich@transcon.cz
Čtvrtek Listopad 13 13:40:07 CET 2008

Pochopil jsem to tak, ze i ta RS-485 jede po CMFM ? Tzn. neni pouzity
parovany (krouceny) kabel ?
Mam obavu, ze ucinnost toho samotneho stineni nebude valna. Urcite mnohem
lepe se odolnost i vyzarovani potlaci pouzitim nejakych sdelovacich kabelu.

Martin. persich@transcon

----- Original Message -----
From: "Martin Hanek" <martin.hanek@centrum.cz>
To: "Konference HW news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, November 13, 2008 12:01 PM
Subject: Ruseni RS-485 do okoli.

Dobry den,

u jednoho zakaznika mame system, kde na dvore arealu je 5 zarizeni v
plechovem obalu. Uvnitr je ridici elektronika toho zarizeni s procesorem
v dalsi plechovce. Napajeni lokalne z 230V. Vsechna zarizeni jsou
propojena stinenym kabelem CMFM, dale kabel pokracuje vice jak 200m po
tom dvore, nekde v zemi, hlavni cast po budovach do administrativni
budovy do PC. Ta zarizeni s PC komunikuji po lince RS-485. Linka je
galvanicky oddelena jak v zarizenich, tak v PC. Stineni je pripojeno na
PEN na strane PC, v zarizenich pripojeno neni. Vse jede nonstop, ale
komunikuje se pouze tehdy kdyz je potreba, coz je nekolikrat za hodinu.

Zakaznik si ted koupil nejake vysilacky (pry na 150MHz) a pokud vjede na
dvur, tak jsou uplne zaruseny. Hlavne v oblasti jak se blizi k tem
zarizenim nebo kabelu.

Muj dotaz zni, zda muze komunikace na stineme kabelu na lince RS-485
takto rusit? Nejak se mi to nezda. Kolega tvrdi, ze kdyz odpoji
kompletne komunikaci v tech zarizenich, ze to nerusi. Ze by se tam
prenaselo ruseni z tech zarizeni a kabel byl jako antena? Ta zarizeni
prosla zkouskou EMC. Co s tim?

--
Martin Hanek