Re: CT a pod. Was: Re: Karta řidiče

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Listopad 12 20:47:18 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 12.11.2008 od Saša Svobodová:

> nove generace CI jsou udelane tak, ze jejich uzivatel muze na MR
> jit. Telo implantatu je z keramiky a titanu. A magnet, ktery drzi
> prenosovou civku, je udelany tak, ze se v lokalni anestezii vynda,
> udela se MR a pak se tam zase vrati.

Jsou i kardiostimulatory, ktere na MR muzou. Nekde jsem to cetl.

> Mimochodem, vysetreni na MR je dosti neprijemna zalezitost a pokud
> nebudu do konce zivota do te masiny znovu, tak budu jenom rada.

Proc neprijemna? Nebyl jsem tam, ale pokud nekdo netrpi klaustrofobii
a umi par desitek minut vydrzet v klidu, nevidel bych problem. Akorat
to hlasite boucha. No leda ty kontrastni latky mohou byt blbe.

Ja bych magnetickou rezonanci urcite vyzdvihl jako super diagnostickou
metodu, ktera navic neni invazivni a bolestiva. Problem bych videl v
tom, ze to zatim docela dlouho trva, tim padem se tech vysetreni za
den moc nestihne a cele vybaveni je pomerne drahe. Ale urcite se to
casem bude zlepsovat.

> Vysetreni na CT je brnkacka.

No jak to vezmes. Je to brnkacka, ze to nedela takovy kraval a trva to
daleko kratsi dobu. Ale zase to zari roentgenem.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz