Chlazeni v PC - lze jen jeden verak ?

Serych Jakub Serych@panska.cz
Sobota Listopad 8 21:43:29 CET 2008

Nejlepsi akusticke vlastnosti mame ve skole u pocitacu Dell, ktere maji
zepredu dozadu casu udelany vzduchovy tunel do ktereho couha mohutne
zebrovany chladic CPU a vsechny ostatni komponenty, ktere potrebuji chladit a
vzduch tamtudy prohani vetrak o prumeru na celou sirku case, cili neco kolem
5 palcu.

Jeden takovy stroj za normalniho denniho akustickeho pozadi vubec neslysite,
a kdyz vstoupite do ucebny plne tehhle stroju, je slyset jemne prijemne
sumeni. A nejsou to vykonove zadna orezavatka. Je na tom proste videt, ze
kdyz nejaka firma o tepelnem navrhu pocitace premysli a cely si ho navic
stavi a optimalizuje "na miru" sama, dosahne absolutne jinych vysledku nez
nonamovi skladaci, kteri PC musi seskladat z univerzalne seskladatelnych
komponent a pocitat s tim, ze za mesic uz nebude k sehnani zrovna tahle
graficka karta, ale treba karta o centimetr vyssi nebo nizsi. To se pak
stabilni a ucinny odvod tepla konstruuje spatne a jedine reseni je samostatny
vetrak skoro na kazdem integraci a tedy po zapnuti zvuk hodny vykonneho
vysavace.

Jakub Serych