Detektor (pocitadlo) pruchodu?

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Listopad 6 01:34:23 CET 2008

Vsak ja psal, ze jak detektor tak vysilac lze spachat s jednou 556, jinak receno dvema 555 :-)
Kupodivu dnes smuze vyjit levneji to reseni s MCU, ona sice 556 stoji rekneme 5Kc, ale budeme potrebovat minimalne 2ks C, pro dosazeni jakes takes stability svitkove tj. 6Kc pro doladeni frekvence nejaky trimr cca 5Kc, ostatni tj. 4x R + 1xD za rekneme 5Kc suma sumarum 21Kc za vysilac + zhruba to same za prijimac+relativne dost mista na DPS. PIC 12C508 sice poridime za cca 32Kc, ale obejde se defakto bez periferii a umozni nam se vyblbnout.

Pokud se budeme snazit o detektor s detekci smeru pohybu bude to chcit pouzit napriklad dva prijimace/vysilace s ruznou nosnou, zvlaste pokud budou ope zavory blizko sebe, zda se mi tolepsi nez resit odstineni signalu od sousedni, pri pouziti MCU by teoreticky slo pouzit nejake kodovani.

Autor dotazu neuvadi pro jake ucely to ma slouzit, ale at jiz udelatko od Conradu nebo vergl od vetnamcu napriklad nejde pripojit na nadrizeny system ci jej nelze skrite integrovat do interieru.
Ona takova skrita infra zavora v kazdych futrech je kolikrat lepsi alarm nez sebelepsi PIR cidlo, oni ti zlosinove tu infra zavoru necekaji a nevidi,1mm dirka ve futrech 20cm nad zemi se snadno prehledne.