Simulace usmernovace AC analyzou

Petr Zapadlo zapik@email.cz
Středa Listopad 5 22:09:13 CET 2008

Zdravim

Qucs se mi jako simulátor velmi zalíbil, protože se s ním dobře a intuitivně
pracuje, ale mám takový problém.

Nejsem schopen odsimulovat AC analýzou diodový usmernovac.

V testovací podobe strasne jednoduché zapojení:

AC zdroj 100V, odpor 50Ohm, dioda, zatezovaci odpor 100Ohm paralelne s
kondenzatorem 100nF

Pokud na to pustim Transientní analýzu,  výsledky jsou očekávané a to jak
napetím tak tvarem.

Ovsem AC analýza hodí na výstupu graf sice trochu ocekávaného tvaru, ale s
nesmyslnými napětími v řádech uV.

Udelal jsem nekde chybu ve svych uvahach, nebo Qucs tuto situaci neanalyzuje
dobre, nebo se to takto neda analyzovat?

Detaily viz male obrazky

Diky za nakopnuti

--

Petr "Zapik" Zapadlo