OT: o robotoch v telke

Richard Balogh balogh@elf.stuba.sk
Středa Květen 28 21:29:15 CEST 2008

Ani to nepozerajte. Kedze to boli dnes u nas na FEI STU nakrucat,
mozem z vlastnej skusenosti popisat ako takato relacia vznika
(alebo co v TV neuvidite):

1. O 14:00 zavola clovek, ze do vecera potrebuje nakrutit polhodinovu
relaciu o robotoch.
"Neviem vobec co to je, mozete mi k tomu nieco povedat?"
"Tazko, mam pracu"
"Aspon na polhodinku, prosim"
"Dobre, mozete si nakrutit nejakeho robota v akcii"

2. Pride vesely chlapik s kameramanom a zacne nakrucat:
"Co je to vlastne ten robot?"
"A co to prosim Vas nakrucame? Pre koho to ma byt urcene?"
"Ja neviem, povedzte to ako pre mna, pre nejakeho cloveka z ludu"

3. Takto sa zabavame s polostupidnymi otazkami, niektore zatnu aj
do potencialne zaujimavych tem, ale napokon  ma dotlaci k stene:
"Ja proste potrebujem, aby ste mi povedali ci je lepsi clovek, alebo
stroj"
"Na to sa neda odpovedat. V com lepsi?"
"No tak, vo vsetkom"
"No ale aj ludi ked porovnavate, tak sa pytate, v com je ten druhy
lepsi ako prvy, nie?"
"A nemozete mi to na kameru povedat, ze kto je lepsi?"
"Mozem: napriklad v zvarani je robot lepsi ako clovek, v prednese
poezie je lepsi clovek ako robot"
"Nie, tak som to nemyslel..."

4. Zvoni telefon. Ten clovek normalne prerusi nahravanie a ide si 15 minut
vykecavat s kamosom kedy pojdu na mejdan. Traja ludia kvoli nemu cakaju
s robotmi, aby si ich mohol nakrutit. Konecne pokracujeme.

5. Napokon sa zbalia, ze snad uz maju dost materialu.
"Dakujeme a dovidenia."
"A prosim vas, kuchynsky robot je tiez robot?"

Mam pocit, ze som celu hodinu tomu cloveku uplne zbytocne cokolvek vysvetloval.

6. Vecer o 20:00 mi telefonuju z TV JOJ:
"Prosim Vas, zabudli sme sa spytat na mena - ten clovek s dlhymi vlasmi sa ako volal?"
"A ten co nam to tam ukazoval sa ako volal?"

Tomu ja hovorim profesionalna priprava.

Aby bolo jasne, netvrdim, ze takuto relaciu ma pripravovat profesor robotiky, ale myslim,
ze by nebolo zle, keby ten clovek co pride mal aspon premyslene o com to ma byt a co chce
divakom vlastne ukazat/povedat. Ked idem nieco hovorit studentom, pripravujem sa aj par
dni, nie hodin.

Richard Balogh