osciloskop - kam tento svet speje :-)

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Středa Květen 28 14:19:08 CEST 2008

Jednou jsem cetl nejaky clanek o kompenzaci takto zapojenych ADC a uz
pro 4 kusy to asi dela problemu az az. Tim ze kazdy pro stabilni signal
vlivem svoji nelinearity precte jinou hodnotu vzorku vznikaji v signalu
VF slozky, sum. Asi bude kouzlo i v te vzajemne kalibraci, i kdyz
vytvorenim vseho na stejnem chipu se dost problemum vyhnou.
K tomu jak se tu probiralo to jak dochazi ke spousteni, jsem presvedcen
ze se signal vzorkuje nepretrzite, prochazi v plnem toku i low level
zpracovanim, ktere staci prave na to spousteni a datovy tok se redukuje
tim ze se zahazuje vse co neni podstatne - neni v okoli spousteci
podminky. Uzke hrdlo je totiz ve zpracovani pro zobrazeni, potazmo i v
prenosu do PC (vsechny moderni osciloskopy jsou podle me rozsirene PC).
Ted jsem si sel zkusit na Tek z rady 7 a ma cca 20 akvizic za sekundu
pri 20GSps. Nevim presne jakou je vybaven pameti na nizke urovni, ale
snad kazdemu dochazi ze to nebude na 1G vzorku. Takze ze signalu vidi
obsluha pouze maly kousek, ale zpracovava se pouze to podstatne. Trvale
zpracovavani dat dava i moznost zachyceni neobvyklych stavu jako je
spousteni na glitche a taky umoznuje zobrazeni signalu pred okamzikem
spousteni. Z toho vseho pro me prave vyplyva to ze se kontinualne plni
pameti osciloskopu do kruhoveho bufferu, nejaky DSP je trvale prohledava
na spousteci podminku a v pripade jeji nalezeni se doplni buffer tak aby
mela akvizice pozadovany pre a post trigger a pak se teprve tento blok
dat prenese a dal zpracovava (zobrazeni, prumerovani, aproximace,
moderni zobrazeni ala dlouhy dosvit ...). Na reseni zachyceni i anomalii
musi byt navrzena nejaka komparace signalu na urovni prvniho zpracovani
- vlastne ekvivalent spousteni.
Myslite ze je to tak, nebo vas nekoho napada jiny system?

Tosa