OT: Robotour - pravidla

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Květen 28 13:51:39 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 28.5.2008 od Jiri Foldyna:

> Zda se mi, ze vetsina z diskutujicich ichtylsky ignoruje zamer
> poradatelu nasmerovat ucastniky setkani Robotour na reseni
> problematiky vyvoje autonomnich robotu NEKDY V BUDOUCNOSTI MOZNA
> POUZITELNYCH jako autonomnich vozidel.
> [... CUT ...]
> A organizatorum jde podle mne o to, naucit roboty pouzivat smysly
> analogicke lidskemu zraku. Ze to je obrovsky problem, je mimo
> jakoukoli pochybnost. Ale řešit jej odometrii nebo majaky, no
> nezlobte se...

Dost silne pochybuji o tom, ze autonomni roboty budou nekdy v blizke
budoucnosti (pokud vubec nekdy) pouzivat smysly podobne lidskemu zraku
nebo vubec podobne lidskym smyslum. Jednoduse proto, ze tyto smysly
jsou vhodne pro cloveka, ale ne zrovna vhodne pro stroje.

Proc navigovat robota z mista na misto kamerou nebo radarem, kdyz
existuje jiz hotovy navigacni system GPS a s upresnujicimi informacemi
je na navigaci nanejvys vhodny? Kdyz se nebudu muset starat o
navigaci, muzu se prece venovat senzorum pro identifikaci prekazek.

Tohle je zasadni nepochopeni cele problematiky, je potreba si to
rozclenit na jednotlive casti a ulohy. Jedna vec je trasa, druha vec
jsou prekazky.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem