OT: Jen pro pobaveni, jak mi bouchla baterka

pavlp pavel pa-vep@atlas.cz
Středa Květen 28 12:48:48 CEST 2008

No uvažuji, že bych dal připojení na baterii přes 100A tyristor, při připojení by šel proud do  měniče přes odpor o veliosti cca 100 Ohmů, po nabití vnitřních kapacit měniče by na jeho napájecích svorkách stouplo napětí, které by otevřelo tyristor, ten by zajistil dodávku potřebného proudu a až poté bych zapl vypínač na měniči aby začal měničovat, po té se již zapíná stýkač a ten vyměničované
napětí posílá dál.
Výsledkem je odstranění případného, i když neznatelného, zajiskření po připojení káblu na svorky akumulátoru.

100A ČKD tyristor i s chladičem někde v šupleti mám.

vývoj software   http://visualprog.cz