OT: Robotour - pravidla

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Květen 27 21:55:51 CEST 2008

>Ta "dokonala" navigace to samozrejme nevi, ale umi to zjistit.
>Predstavte si, ze mate omezeny vypocetni vykon, kameru a par senzoru.
>Detekci prekazek delate nejakym jednoduchym algoritmem  ale v realnem
>case. Ale kdyz se stiskne tlacitko eror, tak robot vi, ze tato
>jednoducha metoda nestaci. Proto se zastavi, vypne motory a pouzije
>nejaky slozitejsi algoritmus jehoz vyhodnoceni trva v radu minut. Pak
>si na zaklade jeho vysledku zkoriguje "jednoduchou" metodu a muze
>pokracovat. Zrovna u te kamery mi to prijde jako velmi uzitecna
>informace.

Snazim sa predstavit si to, ale nejde mi to.
Nejde o to predstavit si nejaky jednoduchsi a nejaky zlozitejsi - a nadejne presnejsi - algoritmus, ale to, co presne urobi robot, ak je uz raz na tom zle? Ak je uz zapichnuty kamerou v ruziach, tak si sice viem teoreticky predstavit, ze si zacne vytahovat z disku predchadzajuce obrazky a odhadne, kde urobil chybu, zacuva a zacne znova; ale to je tak hrozne zlozity problem, ze je IMHO jednoduchsie pridat dalsi vypoctovy vykon na to, aby vsetko fungovalo tip top za jazdy.

wek