OT: Robotour - pravidla

Galloth lordgalloth@gmail.com
Úterý Květen 27 20:41:42 CEST 2008

2008/5/27 Jan Waclawek <konfera@efton.sk>:
> Dakujem za upresnenie.

> Este stale postradam zmysel. To akoze ma robot nejaku dokonalejsiu navigaciu, ktoru zapne len ked mu stlacim tlacitko (a navyse je uz vtedy v nejakej blbej polohe, ale ta dokonalejsia navigacia vie presne kde je?) Zda sa mi to nezmyselne, ale nie som odbornik.

Ta "dokonala" navigace to samozrejme nevi, ale umi to zjistit.
Predstavte si, ze mate omezeny vypocetni vykon, kameru a par senzoru.
Detekci prekazek delate nejakym jednoduchym algoritmem  ale v realnem
case. Ale kdyz se stiskne tlacitko eror, tak robot vi, ze tato
jednoducha metoda nestaci. Proto se zastavi, vypne motory a pouzije
nejaky slozitejsi algoritmus jehoz vyhodnoceni trva v radu minut. Pak
si na zaklade jeho vysledku zkoriguje "jednoduchou" metodu a muze
pokracovat. Zrovna u te kamery mi to prijde jako velmi uzitecna
informace.
Samozrejme to tlacitko musi obsluha zmacknout v relativne rozumne dobe.

Honza