OT: Robotour - pravidla

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Květen 26 23:37:03 CEST 2008

Tak som si ich pozeral... No, nie je to o nic jasnejsie ako tie vlanajsie, ja tam nachadzam spustu veci nedefinovanych. Je viem ze to vsetko definovat nejde, ale potom sa blbo vobec o tom debatuje, ked nie su jasne ani take pomerne zakladne otazky.

Napriklad nenachadzam odpoved na Petrovu Zahradnikovu otazku, co sa stane ak v kolone len jeden z robotov vyboci, a ostatne trebars aj s nakladom dojdu do konca useku.

Nie je mi jasne, ci pri vyboceni je mozne robota nejako zinicializovat, napr. polozenim na presny bod zaciatku nasledujuceho useku; alebo ho jednoducho "niekam" polozia a nech si poradi sam.

Co je definicia vybocenia? Napriklad, ak bude mat robot ramena vo vzduchu, ktore ponesu nejake snimace, a tie ramena budu trcat do boku ponad travnik (co je dost logicke usporiadanie), ale pritom "nestupi" na travnik podvozkom, rata sa to za vybocenie?

Nevidim stanovene rozmery robota ani rozmery prekazky. To moze byt potom v praxi problem, ak sa robot nebude moct prekazke vyhnut jednoducho preto, lebo je privelka alebo polozena nevhodne tak, ze pre robota neostane miesto. Alebo som nieco prehliadol?

Inak, co sa tyka tej predchadzajucej debaty, vcelku by som bol ochotny sa stavit, ze s podobnym usilim ako riesit inteligentne senzory a presnu GPS by bolo mozne celu zalezitost riesit len a len odmeriavanim vzdialenosti (ono to usilie nie je trivialne v ziadnom pripade). Ale zrejme najpriamejsie k uspechu povedie nejaka zdrava kombinacia pristupov.

Su tu este vobec taki ktori by boli ochotni podporit moje prehlasenie, ze hladame skupinu studentov ci inych zaujemcov, ktorych sme ochotni podporit najma neplodnou debatou? ;-)

wek