Pocitac v jednocipu.

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pondělí Květen 26 08:45:11 CEST 2008

>Ale toto vie aj C v debug mode. Zalezi len na vyvojovom nastroji,
>nie na tom, ci sa jedna o interpreter alebo kompilat.

Mno, mozno ano, mozno nie. Uplne rovnake to nie je. Nehovoriac o tom, ze u interpretera netreba ziadny nastroj, je nim rovno ten interpreter. Pozri sa na to z evolucneho hladiska - interpreter je o triedu jednoduchsi, je lahsie udrziavatelny a rozsiritelny - a tiez na moznosti ktore v jednocipe su, tie su priam site na interpreter. Cokolvek zlozitejsie je nevyhnutne hostovane na PC; co samo osebe nemusi byt zla vec, ale je to ta spusta drobnych komplikacii naviac, co mozu zaciatocnika zmiast a odradit.

>Ba povedal by som, ze ani nejde o jazyk. Pri vyvoji o rychlost nejde, pri runtime ano. Tam sa potom prejavi, co je interpretovane a co vykonavane.

To mozno ano, ale nie vzdy ide o rychlost. A u zaciatocnikov uz vobec nie.

>C a sexi? LOL, to sa treba pozriet na mladeznikov a absolventov.
>Sexi je java, J2EE a dalsie skratky, na ktore si teraz nespomeniem.
>Zohnat mladeho programatora v C je pomaly rarita.

Mno, u jednocipov je IMHO java menej sexi nez C, ale mozem sa mylit. Kazdopadne JVM, hoci je to bytecode interpreter, je z principu prilis zlozity aby to voslo do stokorunoveho jednocipu (v tom spociva aj ten zasadny omyl ktory Sun dodnes bezostysne siri). Vlastne jediny JVM na 8-bitoch o ktorom viem je Dallasovsky TINI, ale to vlastne ako jednocip pouzit ani nejde, lebo ta DS80C4x0 je bezflashkova.

> K basicu by som za seba len tolko, ze poznam 4 basicy - PMD85 BASIC G, ZX Specrum Basic
> a MS VC 6 VB, VBA z MS Office 97 a vyssi (nie .NET). Tie prve 2 su
> vhodne tak na zoznamenie sa s programovanim, ak som chcel neskor programovat,
> tak bolo treba prejst na vyssi level, v tom pripade ASM. To tvrdim bez srandy.

Presne tak. Sam tymto potvrdzujes, ze to vobec nie je zla cesta - interpretovany BASIC akehokolvek narecia je dost jednoduchy na to aby ktokolvek pochopil ako funguje FOR; na druhej strane pre tych, co prejavia zaujem, je ten priepastny rozdiel medzi BASICom a asm, co sa tyka moznosti, dostatocne motivujuci (ti, co su na asm prilis tupi, to mozu potom skusit aj s C... ;-) )

>PS: tak som sa asi prvykrat zapojil do flame :-)

Vitaj a zarad sa. :-P

wek