Pocitac v jednocipu.

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Pondělí Květen 26 00:35:42 CEST 2008

--- On Sun, 5/25/08, Jan Waclawek <konfera@efton.sk> wrote:

> U interpretovaneho BASICu su to vsetky vyhody interpreteru,
> t.j. moznost pozastavit program za jazdy a poprezerat si
> jeho creva, pomodifikovat co treba, a ist dalej;

Ale toto vie aj C v debug mode. Zalezi len na vyvojovom nastroji, nie na tom, ci sa jedna o interpreter alebo kompilat. Ba povedal by som, ze ani nejde o jazyk. Pri vyvoji o rychlost nejde, pri runtime ano. Tam sa potom prejavi, co je interpretovane a co vykonavane.

> ale ten
> PICAXE je len interpreter bytecode a nie plnohodnotny
> interpreter, alebo sa mylim?
>
> Ad Kosta:
> Samozrejme na nasich preferenciach co sa tyka
> programovacieho jazyka vobec, ale vobec nezalezi. Ak Ti ide
> o to, aby sa mladeznik nieco naucil, aby ho to chytilo, tak
> podstatne je nieco uplne ine.
>
> Ten argument o tom ze C je sexi, to plne plati; ale na

C a sexi? LOL, to sa treba pozriet na mladeznikov a absolventov. Sexi je java, J2EE a dalsie skratky, na ktore si teraz nespomeniem. Zohnat mladeho programatora v C je pomaly rarita.

K basicu by som za seba len tolko, ze poznam 4 basicy - PMD85 BASIC G, ZX Specrum Basic a MS VC 6 VB, VBA z MS Office 97 a vyssi (nie .NET). Tie prve 2 su vhodne tak na zoznamenie sa s programovanim, ak som chcel neskor programovat, tak bolo treba prejst na vyssi level, v tom pripade ASM. To tvrdim bez srandy. MS VB6 kto vyskusal, nemoze tvrdit, ze je na programovanie. Je suci tak na napisanie jednoduchych klikacich aplikacii, aj to s obmedzeniami. Neskor mozem rozviest. A VBA je zial jediny nastroj na programovanie makier, takze alebo to clovek potrebuje, alebo nie..

miro

PS: tak som sa asi prvykrat zapojil do flame :-)