RE: OT: Hledám kompaktní fotoaparát + patecni ukol

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Květen 16 16:13:01 CEST 2008

Ale jo, to je jasne (i kdyz teda ze sklenenych desek se na kinofilm
neprechazelo, bylo tam zepar mezikroku, ale to neni podstatne :-), vsak
kvuli tomu porad jeste dneska par lidi na velkoformat foti, muj kamarad si
zrovna jeden ztlouka z preklizky (teda objektiv a zaverku si koupil :-).
Vsak on taky mistr Sudek svemu fotaku tusim 6x9 rikal zapisnicek... :-)

A zase, nejde jen o kvalitu obrazu, VF ma oproti zrcadlovce i jine vyhody,
umoznuje zmenou polohy standarty menit sbihavost linii (u maleho formatu jen
omezene nejakym shift a tilt objektivem), centralni zaverka umoznuje
synchronizaci blesku se vsemy casy, atd. Ale kdo se s tim ma tahat, ze. A o
tom to je, proto byl dotaz na kompakt s kvalitou obrazu zrcadlovky, urcite
se i tenkrat nasel nekdo kdo chtel kinofilm s kvalitou obrazu stejnou jako u
VF... :-) Ale rozdil tu je, ten digitalni kompakt s kvalitou DSLR se vyrobit
teoreticky da, jen ho skoro nikdo nevyrabi. Tezko rict jestli by se nenasla
dostatecna cast uzivatelu aby se vyvoj a prodej zaplatil, ja si myslim ze jo
ale marketingovy pracovnici maji evidentne jiny nazor. Ale mozna maji
pravdu, cert vi...

Dusan Dolezal