RE: OT: Hledám kompaktní fotoaparát + patecni ukol

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Pátek Květen 16 15:15:11 CEST 2008

Noo, to jsem nekde v predchozim prispevku psal, ze snad ta varianta s
dlouhym ohniskem a otevrenou clonou to omezene umoznuje. Ale mezi nama, to
je tak trochu skrabani se levou rukou za pravym uchem, na tom delsim ohnisku
musite pouzit delsi cas, takze musi byt dost svetla, na tom kompaktu vubec
netusite jakou hloubku ostrosti to bude mit (to si v hledacku zrcadlovky
pomoci nahledu HO krasne prohlednete), pokud je to makro tak bude nekdy
obecne problem zaostrit na to spravne misto (a mit jistotu ze je zaostreno
resp. zaostreno tam kam chci, v hledacku nevidite nic a na displeji taky
vetsinou houby poznate), navic u makra casto totalne selhava mereni expozice
protoze to casto je temer cele tmava/svetla plocha a fotak meri nesmysly,
neco se da zachranit korekcema (pokud je zas ten kompakt umoznuje) ale je to
spis hadani, spis to chce merit jinak (treba bodove mereni + seda tabulka),
navic je u malych cipu bidny dynamicky rozsah.

A to nemluvim o tom ze to casto opravdu nejde vubec - jednak musite mit
kompakt ktery vubec umoznuje manualni rezim (tech je mensina), pak musi byt
kolem objektu dost mista protoze to fotite na to dlouhe ohnisko. A pak je tu
jeste jedno hledisko, kvuli kteremu jsem schvalne smazal to slovo VETSINOU
ktere jsem puvodne v te vete ze to kompaktem nevyfotite mel. Vy kdyz budete
mit stesti a vsechno co jsem napsal vyse nakonec klapne, tak to sice
vyfotite, ale s uplne jinou perspektivou. A to ma dost casto setsakramensky
vliv na fotku.

Dusan Dolezal