Diferencialni par na PCB

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Čtvrtek Květen 15 20:54:51 CEST 2008

Pekny vecer vsem.
Jeste bych si dovolil vytahnout moje 3 tydny stare tema ohledne navrhu
diferencialnich paru na PCB. Trosku mi vadi ze u spousty probiranych
temat chybi vysledky zde probiranych problemu, takze pridam alespon svuj
vysledek.
Po debate jsme se dostali k tomu jak navrhnout "spravne" diferencialni
par na PCB. Zde jsou fotky navrzene testovaci 4 vrstve desticky (byl po
ruce jen mobil):
http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xtosov00/Gener/Gener.jpg
http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xtosov00/Gener/PCB.jpg
a zde jsou merene prubehy na vystupu (nastaveno vzajemne odecitani
signalu z dif. paru, standard LVPECL):
http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xtosov00/Gener/1_25Gbps_mult_EYE_ACcoupl_pattern10110010.png
http://www.stud.feec.vutbr.cz/~xtosov00/Gener/2_50Gbps_mult_EYE_ACcoupl_pattern10110010.png
Navrh jsem provadel pro 1.25 Gbps (vyber soucastek), ale jak se ukazalo
i pro dvojnasobnou rychlost jsou parametry vystupniho signalu
vyhovujici. Bohuzel je to, i kdyz tesne, jiz za hranicemi parametru
udavanych vyrobcem soucastek, takze je 2.5 Gbps v praxi nepouzitelna
rychlost, pouze pro testy. Nemam k dispozici mikrosondu, abych udelal
mereni spoju primo na desce, ale vystup je vyveden primo z
serializacniho registru, ten by v pripade nekvalitniho hodinoveho
signalu, delal chyby. Na scopu nic videt neni (nastaveni pro Infinite
Persistence), ale jeste pro jistotu necham generator bezet par hodin na
BER testeru a pri ruznych teplotach. Jen co nekdo najde ztracenou
jednotku pro obnovu hodinoveho signalu. ;-)
Doufam ze by to snad nekomu mohlo pomoct, alespon si udelat predstavu
jak do toho. Muj zaver je takovy ze na rychlostech okolo 1 Gbps je dobre
si udelat vypocty, promyslet si co vse je ve hre (ohyby cest, okolni
soucastky a signaly apod.) a dal uz to moc neresit. Verim ze by se tam
naslo dostatek chyb, ale vysledek je funkcni. Pro priste si jen musim
zakazat pouziti GND polygonu v signalovych vrstvach jak vice lidi radilo.
Toz tak ...

Tosa