RE: OT: Dotaz na soustruh+frézka

Jiri Foldyna jiri.f@avizo.cz
Čtvrtek Květen 15 17:21:45 CEST 2008

Dobry den,

> Mimochodem je to takove amaterske, takze ten sverak je sice
> fajn ale asi
> nebude mit zespoda presne drazky na vymezeni rovnobeznosti.
> Takze kdyz
> date sverak na stul tak ho pokazde musite sestelovat aby byl
> rovnobezny.
> Resil jsem to upnutim neceho velkeho rovnobezne primo na stul
> (upinkama)
> pak se na to nohama vzhuru polozil a utahnul sverak a zespoda jsem ty
> ucycovaci Ucka profrezoval-rozsiril na nejaky rozmer (ne uplne skrz).
> [...]

no, kdyz jsem se ucil frezarem (je to uz hodne patku), tak jsme rovnobeznost
celisti sveraku nastavovali pomoci uchylkomeru (indikatorovych hodinek)
upnuteho misto nastroje posuvem stolu :-). Prijde mi to presnejsi, nez
drazky s nejasnou toleranci. I kdyz je mozne, ze to je profesionalni
deformace :-)

Jiri Foldyna