OT: Dotaz na soustruh+frézka

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Květen 15 16:56:23 CEST 2008

On Thu, 15 May 2008, Milan Horák wrote:

> Díky za náměty i za nabídku. Zítra si objednám tu BF 16 Vario, se
> strojním svěrákem FMS 100, kuželovým držákem válcových fréz, sadou 12
> stopkových fréz, kuželovým trnem MK2, rychloupínací hlavičkou 0-13mm,
> kleštinovým upínačem MK2 a 5-dílnou sadou kleštin.

Jen pocitejte s tim ze v zakl. vybaveni nebudou ani ty T matky a srouby
na uchyceni veci na stul. Nekdy se hodi ta sada upinek co k tomu
prodavaji, kdyz potrebujete upnout neco primo na stul a jsou v ni take
ty T matky. Ja to pro upnuti sveraku vyresil zakoupenim sroubu na drevo,
takovych tech s vypuklou hlavou bez drazky, pod hlavou to ma ctvercovy
drik aby se to ve dreve neprotacelo a pak dal uz je sroub M . Kdyz se
vybere takovy aby ten ctvercovy drik prosel tou drazkou ve stole tak
staci zabrousit hlavicku aby se vesla do drazky a jde to i bez T matek.
A snaz se to vytahuje ven kdyz ze stolu cumi sroub.

Mimochodem je to takove amaterske, takze ten sverak je sice fajn ale asi
nebude mit zespoda presne drazky na vymezeni rovnobeznosti. Takze kdyz
date sverak na stul tak ho pokazde musite sestelovat aby byl rovnobezny.
Resil jsem to upnutim neceho velkeho rovnobezne primo na stul (upinkama)
pak se na to nohama vzhuru polozil a utahnul sverak a zespoda jsem ty
ucycovaci Ucka profrezoval-rozsiril na nejaky rozmer (ne uplne skrz).
Takze tim vznikly vespod ty rovnobezne vymezovaci drazky. Pak jeste
vyfrezovat vymezovaci T kameny s dirou na sroub - zespoda jsou siroke
jako drazka ve stole a seshora jako ta drazka vyfrezovana ve sveraku,
takze kdyz se da sverak na stul a ze strany se tam spolu se srouby zasunou
tyhle kameny, tak je sverak rovnobezne se stolem..