HW.cz - MCU.cz - Amaro

Rollfree rollfree@volny.cz
Úterý Květen 13 17:39:21 CEST 2008

Dovolim si lehce oponovat. Pomijim zde hledisko studijni (ze konstrukce
v casopise by mela ctenare spis inspirovat a neco ho naucit, ne mu jen
na reklamnim principu "vnutit" koupi hotoveho vyrobku - na to jsou jine
casopisy). O tom uz psali jini.

Ale ja od konstrukce, kterou si chci postavit, ocekavam, ze ji "budu mit
v ruce", tj. ze dokazu ovlivnit/modifikovat jeji chovani. U starsich konstrukci
z klasickych soucastek to nebyl problem. Kdyz zvolim Vas priklad
s termostatem do akvaria, tak pokud jsem chtel jinak nastavit treba
hysterezi spinani topeni, tak jsem si nastudoval zapojeni a upravil
zpetne vazby na operacich.
Ale u konstrukce, kde je jedno MCU, k nemu z jedne strany pripojeny
termistor a z druhe vykonovy tranzistor pro spinani topeni uz s tim
nic nenadelam, vse je v zamcenem SW a ja muzu volit jen mezi
moznostmi "pouzit se zatatymi zuby" a "nepouzivat vubec".

Jiste se da namitnout, ze u komercnich vyrobku taky nemam moznost
do toho zarizeni zasahovat jinak, nez jak to vyrobce predchystal.
Ale prece jen byvaji komercni vyrobky z PRC, prodavane v milionovych
seriich prece jen vic vychytane nez konstrukce jednoho cloveka
(tim ale nechci podcenovat toho konstruktera, on do toho ale prece
jen dava jen pohled jednoho cloveka, neni to "provereno hromadnym
nasazenim"). Navic si to vetsinou muzu pred koupi vyzkouset a pri
dnesnich zakonech dokonce i vetsinou vratit.
No a krome toho prece jen na koupeny vyrobek mame jiny pohled,
nez na produkt, ktery jsme vyrobili vlastnima rukama.

rollfree

***********************

Od: "Jiri Bezstarosti" <jiri@bezstarosti.cz>

Take se to da brat z druhe strany a to tak, ze naprogramovany MCU, CPLD
atp. je soucastka, jako kazda jina. A kdyz si koupite normalni integrac,
dostanete k nemu vyrobni podklady ? Jasne, da se jiste namitnout, ze
nektere vyrabi spousta vyrobcu a neni se tudiz duvod bat, ze by priste
nebyly, na rozdil od naprogramovaneho MCU, ktery programuje jeden kluk
nekde doma. Ono ale i tohle ma sve uhly pohledu, protoze kdyz chci jeden
kus pro sebe, ted si vymyslim, treba pro termostat do akvaria, muze mi
byt docela jedno, jestli dale tyhle integrace budou ci nikoli, zvlast
pokud se mi domu tech akvarii uz vic nevejde ;). Mozna hloupy priklad,
ale asi kazdy pochopi, co jsem tim chtel rict.