Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Květen 9 12:08:28 CEST 2008

Puvodni zprava ze dne 8.5.2008 od Petr Kubáč:

> jeden z mala zaveru ktery z toho mam je, ze zkusenosti jsou
> neprenosne

Copak, presli jsme od techniky k citatum?

> Takze posledni varovani NESPOLEHEJTE PRILIS NA ODMEROVANI UJETE
> VZDALENOSTI - je to principialni slabina, ktera vas zradi v
> nejbolestivejsim okamziku. Jenom maly argument - proc si myslite ze
> dosavadni roboti pouzivali kompas misto aby azimut odmerovali z
> rozdilu ujete vzdalenosti leveho a praveho kola ???? neni to tim ze
> tento udaj je po par metrech k nicemu ????

Protoze odmerovali ujetou vzdalenost podle kolecka pohonu. Me uz to
pripada vazne blbe porad dokolecka opakovat, ze dat rotacni koder na
osu kola s pohonem neni jedine mozne reseni odmerovani vzdalenosti.
To je jako do dubu...

> VAs koncept - 4 hnana kola ma principialni nevyhodu v tom, ze (verte
> nebo ne) je problem s tim jak ridit jejich rychlost - i kdyz jejich
> otacky budou 100% stejne - kazde kolo ma neptrne jina zaberove
> podminky a tudiz se mikrorozdily v rychlosti projevi prokluzem
> nektereho kola - coz vam znehodnoti odmerovani vzdalenosti ......

Prokluz kterehokoliv kola v jakemkoliv zpusobu nahonu zpusobi chybu
odmerovani, kdyz je odmerovani zalozeno na rotacnim koderu pripevnenim
na tomto kole. Jinak ale silnicni auta s nahonem 4x4 maji toto reseno.

O znehodnoceni informace bych nemluvil, jedna se o chybu, ta informace
tam stale je, pouze s urcitou chybou. Chyba muze byt v norme nebo
nemusi.

> Podobny problem maji pasove podvozky - zataceji smykem a stred
> otaceni se meni podle adheze leveho a praveho pasu - po zatace je
> informace o ujete vzdalenosti znehodnocena .......

Opet bych nemluvil o znehodnoceni, ale o chybe.

> Zbyvaji dve verze - Ackermanovo rizeni - tedy system Auto predni
> kola rizena zadni pohanena, nebo naopak - dobra varianta, ale pro
> navigaci ma problem - robot neni schopny otocit na fleku - a tudiz
> se muze dostat do situace, kterou jeho UI (umela inteligence) nebude
> umet vyresit.

Na couvnuti a objeti prekazky neni potreba zadna umela inteligence. To
je trivialni ukol.

> Je mi jasne, ze Vase reakce bude, ze jsem vul, ktery nevi ze Vami
> dobre vyfrezovany podvozek nema zadne mnou uvadene nevyhody, ale
> BYLI JSTE VAROVANI a me svedomi je tudiz ciste.

Ufff :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem