Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

gatilo gatilo@centrum.cz
Čtvrtek Květen 8 21:02:56 CEST 2008

 8.5.2008, 20:48:01

Je mozne pouzit jen dve samostatne pohanena kola, nebo jen jedno
pohanene kolo (trikolka), nebo pohon s diferencialy a rejdovymi cepy
nebo jeste neco uplne jineho. Ja nejsem strojar a o konstrukci
podvozku vim uplnej prd, tak neumim rozhodnout ktere reseni je
nejlepsi. Obavam se vsak, ze za dane situace, tedy kdyz nejsou
stanoveny zakladni pozadavky na vozitko to nedokaze rozhodnout nikdo.
Jako priklad, mozna ne celkem presny, podivejte se co jezdi bezne po
silnicich. Vetsina aut ma pohon dvou kol. Nektera ale maji pohon na
vsechny ctyri nebo i vice kol, predevsim ta ktera jsou urcena pro
jizdu v terenu. Bude-li tedy pozadavek na pohyb robota pouze po
chodniku, mozna prevazi vyhody pohonu 2 kol, bude-li pozadavek
na pohyb i v terenu, muze byt vyhodnejsi pohanet 4 kola.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz