Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Čtvrtek Květen 8 13:32:12 CEST 2008

Co je spatneho na navrhu pouzit 4 samostatna pohanena kola? Kazde
reseni ma vyhody i nevyhody, tady je vyhoda v tom, ze se usetri na
diferencialu, ma dobre trakcni vlastnosti, nemusi se resit geometrie
rizeni a takove libustky jako zaklon rejdoveho cepu, proste se usetri
spousta mechaniky. Nevyhoda je prilis velka odpruzena hmotnost ktera
limituje maximalni rychlost (otazka zda to vadi) a vic elektroniky. O
cene mechaniky nemluvim, ted z fleku nerozhodnu zda jsou levnejsi
dva zprevodovane servomotory nebo jeden + mechanika rizeni.

Navrhnete neco lepsiho, tedy jestli tech 24 kol neni finalni navrh
:-) Jinak pro informaci: zajistit naprostou vodotesnost do hloubky 100
m neni zasadni komplikace a pokud se spokojim s zivotnosti ucpavek v
radu 100 hodin tak to nebude ani moc drahe.

Ales Prochaska